مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 08:202021-10-19بين الملل

تمام افغانستان در خطر فقر


گزارشات حاکی از آن است که وضعیت بشردوستانه در افغانستان به سرعت رو به وخامت است و در همین حال که کمک های خارجی رو به اتمام است، بسیاری از افغان ها شغلی ندارند.

- گزارشات حاکی از آن است که وضعیت بشردوستانه در افغانستان به سرعت رو به وخامت است و در همین حال که کمک های خارجی رو به اتمام است، بسیاری از افغان ها شغلی ندارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از وال استریت ژورنال، بر اساس برنامه جهانی غذا از سوی سازمان ملل متحد، تقریباً کل جمعیت 40 میلیون نفری افغانستان ممکن است در ماه های آینده به زیر خط فقر بروند.

در حال حاضر، 95 درصد افغان ها غذای کافی برای خوردن ندارند و برای برخی از خانواده های ناتوان، وضعیت به حدی وخیم شده است که آنها مجبور شده اند برای تسویه بدهی های خود، فرزندانشان را (به طلبکاران) تقدیم کنند.

همچنین از آنجا که بسیاری از کلینیک های بهداشتی قبلاً به بودجه خارجی وابسته بودند، بسیاری از آنها امروز شاهد تمام شدن منابع ضروری و داروهای اساسی هستند.

کمبود کمک ها همچنین به این معنی است که بسیاری از پزشکان و پرستاران با وجود ادامه مراقبت از بیماران، از جمله نوزادان با سوء تغذیه شدید، ماه ها است که حقوق نگرفته اند.

سازمان های حمایتی از سایر کشورها می خواهند که علی رغم تسلط طالبان، به ارائه کمک های بشردوستانه ادامه دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمام افغانستان در خطر فقر

تمام افغانستان در خطر فقر