مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 07:302021-10-19پزشكي

دو واکسن موثر برای واکسیناسیون افراد زیر 18 سال


عضو هیات علمی انستیتو پاستور ایران گفت: خانواده ها بدون نگرانی از واکسن انستیتو پاستور برای تزریق کودکان استفاده کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، احسان مصطفوی رییس روابط عمومی و امور بین الملل انستیتو پاستور ایران گفت: واکسن پاستوکووک خوشبختانه بعد از کسب مجوز استفاده اضطراری در بزرگسالان، مجوز مصرف برای افراد زیر 18 سال را نیز از مراجع ذی صلاح در کشور کسب کرده است و در حال حاضر در کنار واکسن سینوفارم افراد رده سنی 12 تا 18 سال می توانند از این واکسن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه یک میلیون و دویست هزار دز واکسن پاستوکووک در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است، گفت که تزریق این واکسن برای افراد زیر 18 سال در دو دز و به فاصله 28 روز انجام می شود.

اپیدمیولوژیست و عضو هیات علمی انستیتو پاستور ایران عنوان کرد: تزریق واکسن در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور از اول هفته جاری آغاز شده است.

مصطفوی اظهار داشت: پس از انجام و ارائه گزارش مطالعات بالینی این واکسن در افراد رده سنی 3 تا 18 سال و نشان دادن بی خطری و ایمنی زایی مناسب این واکسن برای کودکان و نوجوانان، این واکسن تاییدیه های لازم را از سازمان غذا و دارو و کمیته ملی واکسن برای تزریق به افراد زیر 18 سال کسب کرده است و خانواده ها می توانند با خیال آسوده از این واکسن استفاده کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو واکسن موثر برای واکسیناسیون افراد زیر 18 سال

دو واکسن موثر برای واکسیناسیون افراد زیر 18 سال