مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 07:202021-10-19اجتماعي

کاروانسراهای خراسان جنوبی از تک و تا نمی افتند


خراسان جنوبی سرزمین کاروانسراهایی است که زمانی محل گذر مسافران مختلف برای سفر به استان های کشور بوده و امروزه مرکز هرم گردشگری و این تجلی گاه های گردشگری نباید از تک و تا بیفتند.

- نیاز انسان به سرپناه و مأمن در سراگاه بلکه در سفر هم از روزگار باستان مورد توجه بوده است.

در ایران زمین، در گذشته بسیار دور آثار و مظاهری از این گونه بناها و استراحتگاه های بین راه دیده می شود که بسیاری از آنها را می توان از نظر شیوه ساختمانی از شاهکارهای معماری و هنری عصر خود به حساب آورد.

احداث کاروانسرا در منطقه، سابقه ای بسیار طولانی داشته و ساخت آن در جاده های کاروانی به منظور استراحت و سرپناه، در ادوار مختلف به ویژه دوره اسلامی، از اهمیت خاصی برخوردار بوده است.

نمونه های بسیار زیبا و جالب توجه از معماری این گونه بناها که در پهنه سرزمین ایران از کرانه های رود ارس تا سواحل خلیج فارس به یادگار مانده، معرف ذوق هنری و مهارت معماران، بنایان و استادکارانی است که در دوره های تاریخی ناهمگون و با توجه به نیازهای گوناگون، باعلاقه فراوان در طریق تحول، تکامل، زیبایی و گسترش کاروانسراها کوشیده اند.

خراسان جنوبی نیز سهمی از این تحول دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حال ارزیابان یونسکو آمده اند تا ارزیابی کنند حال و روز کاروانسراهای خرسان جنوبی را و برایشان نسخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاروانسراهای خراسان جنوبی از تک و تا نمی افتند

کاروانسراهای خراسان جنوبی از تک و تا نمی افتند