مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 06:402021-10-19اقتصادي

تولید بیش از 30 هزار تن سیب زیر درختی در اهر


مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان اهر از پیش بینی تجمیع و تولید بیش از 30 هزار تن سیب زیر درختی و تگرگی از باغات این شهرستان خبر داد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان اهر از پیش بینی تجمیع و تولید بیش از 30 هزار تن سیب زیر درختی و تگرگی از باغات این شهرستان خبر داد.

محمد اسدی در گفت وگو با ایسنا گفت: در شهرستان اهر هفت هزار و 250 هکتار باغ وجود دارد که سهم باغات سیب سردرختی این شهرستان 85 درصد است و از این مساحت سالانه بین 90 هزار تا 120 هزار تن ارقام مختلف سیب قره قرمز و لبنانی(سفید و قرمز(رد دلیشز)) تولید می شود.

وی افزود: در کلیه مناطق کشور که در آن به پرورش و تولید سیب سردرختی مشغول هستند، پدیده زیر درختی و تگرگ خوردگی وجود دارد که شهرستان اهر نیز از این امر مستثنی نبوده و همه ساله شاهد پدیده زیر درختی و تگرگ زدگی تولیدات سیب و در نتیجه دپوی محصولات سیب در کنار جاده هستیم که نارضایتی تولید کنندگان این محصول بومی و استراتژیکی منطقه را به همراه دارد.

اسدی بیان کرد: در شهرستان اهر همه ساله در فصل تولید و برداشت محصول سیب با تخمین 120 تن برداشت، مقداری از این محصول به صورت طبیعی(وزن زیاد، زودرسی و یا در اثر کمبود مواد غذایی موجود در خاک برای تغذیه سیب و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید بیش از 30 هزار تن سیب زیر درختی در اهر

تولید بیش از 30 هزار تن سیب زیر درختی در اهر