مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 05:452021-10-19اقتصادي

تاکید بخش خصوصی بر لزوم عملیاتی شدن بودجه 1401 برای کنترل کسری بودجه


رییس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به دو فراز مهم از لایحه بودجه 1401 گفت: امیدوارم نکات مهم بودجه برای کنترل کسری بودجه عملیاتی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، موجب تورم می شود و ورود بانک مرکزی به چرخه پولی نیز عملا تورم زا است و پایه پولی را افزایش می دهد.

  وی با بیان اینکه همانطور که بیان شده تورم دو طریق حاصل شده است، بیان داشت:  یکی به علت عدم بازگشت ارز حاصل از فروش نفت است که این ارز به دارایی های خارجی بانک مرکزی اضافه شده است و ریال آن در داخل کشور گرفته شده و کسری بیشتر ایجاد شده نیز به علت استفاده از تنخواه بانک مرکزی است و عملا این دو پارامتر باعث افزایش پایه پولی شده است که به دنبال آن تورم، کاهش ارزش پول و افزایش قیمت ها در بازار صورت گرفته است.

  خوانساری با تاکید بر اینکه مهمترین بخش خصوصی تورم است، افزود: این موضوع ثبات اقتصادی را دچار اخلال می کند و حتما دغدغه دولت نیز هست.

  وی افزود: در بخشنامه ابلاغی رییس جمهور برای بودجه 1401، دو فراز بسیار مهم دارد که امیدوارم این ها عملیاتی شود که در یکی از این دو فراز آمده است که سازمان برنامه و بودجه موظف است، لایحه بودجه سال آینده را به نحوی تنظیم و به دولت ارائه نمایند که بودجه سال آینده با کسری مواجه نباشد و از این طریق موجب افزایش پایه پولی و تورم نشود، د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید بخش خصوصی بر لزوم عملیاتی شدن بودجه 1401 برای کنترل کسری بودجه

تاکید بخش خصوصی بر لزوم عملیاتی شدن بودجه 1401 برای کنترل کسری بودجه