مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 05:252021-10-19پزشكي

تاثیر واکسن کرونا بر کاهش 88 درصدی بستری شدن در بیمارستان ها


مسئول ICU کرونا بیمارستان امام رضا(ع) و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دریافت واکسن کرونا تا 88/6 درصد از بستری در بیمارستان ها به علت ابتلا به کووید 19 پیشگیری می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب دا، دکتر علیرضا صداقت اظهار کرد: مطالعه عملکرد و پذیرش واکسیناسیون مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه افرادی که مورد بررسی قرار گرفتند در سه گروه غیرایمن، ایمنی نسبی و ایمنی کامل تقسیم شدند و به طور جداگانه مورد ارزیابی قرار گرفتند، تصریح کرد: گروه اول افراد دریافت کننده دُز اول تا 14 روز بعد تزریق، گروه دوم افراد دریافت کننده مشترک بین دُز اول و دوم(14 روز بعد از دُز اول تا 14 روز بعد از دُز دوم) و گروه سوم افراد دریافت کننده دُز دوم(بعد از 14 روز) هستند و میزان ابتلا در این 3 گروه به ازای هر 100 هزار نفر از 40 تا 45 نفر بوده است، عددی که بسیار پایین بوده و این مهم نشان دهنده نقش کلیدی واکسیناسیون است.

صداقت اضافه کرد: در مجموع تحقیقات صورت گرفته می توان گفت که دریافت واکسن کرونا تا 88/6 درصد از بستری در بیمارستان ها به علت ابتلا به کووید 19 پیشگیری می کند، حتی در یک مطالعه دیگر صورت گرفته میزان بستری پس از واکسیناسیون زیر 7 درصد بوده و ما وظیفه داریم که براساس اطلاعات به دست آمده پاسخگوی سؤالات مردم در خصوص اهمیت نقش واکسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر واکسن کرونا بر کاهش 88 درصدی بستری شدن در بیمارستان ها

تاثیر واکسن کرونا بر کاهش 88 درصدی بستری شدن در بیمارستان ها