مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 05:252021-10-19اقتصادي

کاهش محسوس بهره وری شاه بلوط قطب ایران در مقایسه با آمارهای جهانی


عملکرد تولید میوه شاه بلوط در جهان بین دو هزار و 200 تا بیش از چهار هزار و 500 کیلوگرم در هکتار بوده درحالی که آمارهای ارائه شده توسط جهاد کشاورزی شفت که متولی حفظ، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شفت، شاه بلوط جزو گونه های درختی با پراکنش محدود در جنگل های شمال ایران بوده که مطالعات علمی نشان می دهد تعداد آن در رویشگاه های مادری به شدت در حال کاهش است.

در استان گیلان چهار رویشگاه اصلی ویسرود، سیاه مزگی، شفارود و قلعه رودخان قطب عمده برای تولید شاه بلوط ذکرشده که دراین بین روستای ویسرود به عنوان اصلی ترین رویشگاه، قطب تولید شاه بلوط ایران نام گرفته است.

در حال حاضر برداشت شاه بلوط در ویسرود شفت که رویشگاه اصلی این درختان هست، آغازشده و محمدرضا یوسف نژاد، مدیر جهاد کشاورزی شفت در گفت وگو با خبرنگار فارس گفته است: پیش بینی می شود باغداران این شهرستان امسال با برداشت 32 تن شاه بلوط از سطح 16 هکتار، دو میلیارد و 600 میلیون تومان درآمد کسب کنند.

  آن طور که مدیر جهاد کشاورزی شفت مطرح کرده، زمین های شیب دار در روستاهای ویسرود، سایننگاه، کلوان، طالقان، بابارکاب و لپوندان در این شهرستان بزرگ ترین تولیدکننده این میوه فندق در کشور به حساب می آیند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش محسوس بهره وری شاه بلوط قطب ایران در مقایسه با آمارهای جهانی

کاهش محسوس بهره وری شاه بلوط قطب ایران در مقایسه با آمارهای جهانی