مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 05:152021-10-19اقتصادي

آینده بورس بر اساس کارنامه صالح آبادی چگونه است؟


پس از انتخاب رییس کل بانک مرکزی و تکیه زدن علی صالح آبادی، رییس اسبق سازمان بورس و اوراق بهادار بر صندلی ریاست مهم ترین مسند پولی کشور، شاهد احساس رضایت بسیاری از بورس بازان بودیم.

- ، این در حالی است که در 7 سال گذشته اقدامات قابل توجهی از سوی وی در مقام مدیرعاملی بانک توسعه صادرات انجام نشد و حالا این فرد سرشناس در دولت سیزدهم رییس بانک مرکزی شده است.

اما نقش رییس کل بانک مرکزی را در رونق بازار سرمایه تا چه میزان می توان موثر دانست؟ کارشناسان در گفت وگو با دنیای اقتصاد به این سوال پاسخ می دهند.

فعالان بورسی معتقدند نمی توان از رابطه مستقیم میان سیاست های بانک مرکزی و روند بازار سهام چشم پوشی کرد و مهم ترین آنها وضعیت نرخ بهره بانکی است؛ نرخی که لازم است در سطوح تعادلی برنامه ریزی شود تا هم سبب ابرنوسان قیمت ها مانند آنچه در سال 99 رخ داد، نشود و هم به کوچ سرمایه از بازار سهام به مقاصد سفته بازانه نینجامد.

انتظار تقویت سیگنال اقتصادی نوید قدوسی، کارشناس بازار سرمایه: علی صالح آبادی در جلسه چهارشنبه 14 مهرماه کابینه دولت سیزدهم، به پیشنهاد وزیر اقتصاد و با مصوبه هیات وزیران به عنوان رییس کل بانک مرکزی انتخاب شد.

این موضوع دقیقا شروع بزرگ ترین چالش رییس کل است که نحوه مواجهه با آن می‎تواند اولین انتظار جامعه از وی باشد؛ در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آینده بورس بر اساس کارنامه صالح آبادی چگونه است؟

آینده بورس بر اساس کارنامه صالح آبادی چگونه است؟