مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 05:102021-10-19سياسي

واکسن هراسان؛ از مخالفان علم تا طرفداران شهرت


پدر علم ژنتیک ایران با اشاره به انواع مقاومت های مردمی برای تزریق واکسن کرونا، گفت: گروهی از مخالفان واکسن به دولت اعتماد ندارد، برخی ضداجتماع و برخی ضد علم و یا طرفدار شهرت هستند، - ایسنا/اصفهان پدر علم ژنتیک ایران با اشاره به انواع مقاومت های مردمی برای تزریق واکسن کرونا، گفت: گروهی از مخالفان واکسن به دولت اعتماد ندارد، برخی ضداجتماع و برخی ضد علم و یا طرفدار شهرت هستند، درحالی که اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مردم یکی از موثرترین راه ها برای مقابله با واکسن هراسی در جامعه است.

پرفسور داریوش فرهود در گفت و گو با ایسنا پیرامون واکسن هراسی در جامعه، اظهار کرد: اینکه گفته می شود همه مردم باید واکسن کرونا بزنند تا کسی ناقل بیماری به شخص دیگری نشود، یک حق اجتماعی است.

البته باید در نظر داشته باشیم وقتی واکسن زده می شود باز هم امکان انتقال بیماری وجود دارد، اما احتمال آن بسیار کمتر از وقتی است که واکسن تزریق نشده است.

این پزشک و محقق با تأکید بر اهمیت حقوق اجتماعی، تصریح کرد: فرض کنید شخص هنجار شکنی دوست دارد با سرعت بالا در خیابان رانندگی کند، چه اتفاقی می افتد؟ او نمی تواند اتومبیل را کنترل کند، در نتیجه موجب تصادف و خطر جانی و مالی برای رانندگان و عابران پیاده می شود، این مثالی از این مسئله تجاوز به حقوق دیگران است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن هراسان؛ از مخالفان علم تا طرفداران شهرت

واکسن هراسان؛ از مخالفان علم تا طرفداران شهرت