مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 05:002021-10-19پزشكي

عواقب کرونا برای زنان باردار


مادران مبتلا شده خصوصا گروهی که دچار درگیری ریه می شوند در معرض خطر زایمان زودرس(قبل از 37 هفته بارداری) و سزارین بیشتر قرار می گیرند .

- مادران مبتلا شده خصوصا گروهی که دچار درگیری ریه می شوند در معرض خطر زایمان زودرس(قبل از 37 هفته بارداری) و سزارین بیشتر قرار می گیرند .

کارشناس اداره سلامت میانسالان وزارت بهداشت ضمن تشریح تاثیرات کرونا بر سلامت جسمی و ذهنی خانم ها، گفت: البته پنج علت اصلی مرگ در بین زنان ایرانی برای کلیه سنین شامل بیماری های قلبی عروقی، سرطان ها، اختلالات عصبی، دیابت، بیماری های کلیوی و بیماری های مزمن تنفسی بوده که همگی از بیماری های غیرواگیر هستند.

دکتر کیانوش کمالی در گفت وگو با ایسنا، درباره شعار امسال هفته سلامت بانوان، گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر اولویت سلامت در کل کشور پاندمی کرونا است و از طرف دیگر با توجه به نقشی که زنان در مدیریت سلامت خود، خانواده و در نهایت جامعه ایفا می کنند شعار امسال زنان، مدیریت سلامت، مهار کرونا انتخاب شده است.

او با اشاره به اینکه پاندمی کووید19 سلامت را در همه ابعاد سلامت جسمی، روانی و اجتماعی تحت تاثیر قرار داده است، اظهار کرد: هرچند مرگ و میر و میزان بستری کووید19 در بین آقایان بیشتر است، ولی عوارض روانی و اجتماعی ناشی از کووید19 در بین خانم ها بیشتر دیده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عواقب کرونا برای زنان باردار

عواقب کرونا برای زنان باردار