مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 04:152021-10-19اجتماعي

موردی از طاعون نشخوارکنندگان در کهگیلویه و بویراحمد مشاهده نشده است


مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از انجام تمهیدات لازم برای پیشگیری از بیماری طاعون خبر داد و گفت: تاکنون موردی از تلفات حیات وحش بر اثر بیماری طاعون نشخوار کنندگان گزارش نشده است.

-   به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج،، مدیرکل حفاظت محیط زیست این استان با بیان اینکه تمهیدات لازم برای پیشگیری از طاعون نشخوارکنندگان در استان انجام شده است گفت: هر ساله همزمان با مهرماه گزارش هایی از تلفات حیات وحش براثر بیماری طاعون نشخوارگنندگان در برخی از نقاط کشور شنیده و دیده می شود.

سید اسدالله هاشمی افزود: طاعون نشخوارکنندگان یک بیماری عفونی حاد ویروسی کشنده در بین نشخوارکنندگان کوچک اهلی و حیات وحش است که با ایجاد واگیری  تلفات سنگینی را در پی دارد.

هاشمی ادامه داد: عمده راه انتقال این بیماری از نشخوار کنندگان اهلی به حیات وحش و از عمده کانون های پر خطر استفاده از آبشخورهای مشترک است بر همین اساس تمهیدات لازم از طریق ضدعفونی آبشخورها اندیشیده شده و خوشبختانه تاکنون موردی از تلفات در استان مشاهده نشده است.

وی بیان کرد: عمده راه جلوگیری از این بیماری واکسینه کردن دام های اهلی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: در کانون های پر خطر گشت های کنترلی محیط بانان افزایش پیدا کرده و به مردم، کوهنوردان و طبیعت دوستان توصیه م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موردی از طاعون نشخوارکنندگان در کهگیلویه و بویراحمد مشاهده نشده است

موردی از طاعون نشخوارکنندگان در کهگیلویه و بویراحمد مشاهده نشده است