مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 16:402021-10-18سياسي

اشتراکات عمیق بین ایران و عراق بستر مناسبی برای گسترش تعاملات است


اشتراکات مذهبی و فرهنگی عمیق موجود بین ایران و عراق بستر مناسبی برای رفع مشکلات و موانع احتمالی در مسیر گسترش تعاملات دو کشور است.

- معاون حقوقی رییس جمهور، گفت: اشتراکات مذهبی و فرهنگی عمیق موجود بین ایران و عراق بستر مناسبی برای رفع مشکلات و موانع احتمالی در مسیر گسترش تعاملات دو کشور است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد دهقان در دیدار عبدالستار محمد وزیر دادگستری عراق گفت: یکی از زیباترین جلوه های برادری و دوستی دو ملت سفر خیل عظیم عاشقان و زائران ایرانی و عراقی به کشورهای یکدیگر برای زیارت اماکن مقدسه امامان شیعه در دو کشور است.

معاون حقوقی رییس جمهور با اشاره به اینکه ایران موفقیت و پیروزی عراق را پیروزی خود تلقی می کند، گفت: آمیخته شدن خون شهدای ایرانی و عراقی در دفاع از حریم اهل بیت (ع) و در راس آنها شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس سند ارزشمندی از پیوندهای عمیق ایران و عراق با یکدیگر است.

معاون حقوقی رییس جمهور همچنین در این دیدار پیشنهاد تاسیس دیوان حقوقی داوری منطقه ای را مطرح کرد.

سالار عبدالستار محمد وزیر دادگستری عراق نیز در این دیدار با تجلیل از روابط ریشه دار و عمیق دو ملت ایران و عراق با وجود فراز و فرودهای پیش آمده از جمله در دوران حکومت صدام گفت: در نشست اخیر هیات وزیران عراق، نخست وزیر دستور داد موضوع ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشتراکات عمیق بین ایران و عراق بستر مناسبی برای گسترش تعاملات است

اشتراکات عمیق بین ایران و عراق بستر مناسبی برای گسترش تعاملات است