مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 16:352021-10-18اجتماعي

نمایش جمجمه 9 میلیون ساله ماموت در موزه تنوع زیستی پردیسان


جمجمه و عاج ماموت (ماستودونت) 9 میلیون ساله در مرکز تحقیقات دیرینه شناسی مراغه بازسازی و به موزه تنوع زیستی پارک پردیسان منتقل شد.

- به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، محمد مدادی مدیرکل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی سازمان حفاظت از محیط زیست افزود: طی اکتشافات در شمال روستای مردق شهرستان مراغه یک نمونه قطعه عاج سمت راست با طول 2.

9 متر به دست آمد که از نظر طول و قطر شاخص بوده و جز رکوردهای جهانی به شمار می آید و از نظر جنس به ماستودونت ها تعلق دارد همچنین معرفی و شناساندن این نمونه ارزشمند که جزو ذخایر دیرینه شناسی کشور محسوب می شود، تصمیم به بازسازی کامل جمجمه و عاج سمت چپ و ساخت ماکت از آن برای نمایش عمومی گرفته شد که با همکاری اداره کل استان آذربایجان شرقی و مرکز تحقیقات دیرینه شناسی مراغه به انجام رسید.

همچنین غلامرضا زارع رییس اداره محیط زیست مراغه در ادامه خاطر نشان کرد: طی مطالعات و بررسی های انجام شده این نمونه از نظر جنس به ماستودونت ها و از نظر سن به دوران میوسن فوقانی تعلق دارد.

وی در مورد نحوه بازسازی این نمونه ارزشمند گفت: بر اساس فک زیرین به دست آمده از گونه مذکور و مقالات متعدد خارجی از جمجمه پایه ریزی شده و بر اساس عاج سمت راست به دست آمده، عاج سمت چپ نیز طراحی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایش جمجمه 9 میلیون ساله ماموت در موزه تنوع زیستی پردیسان

نمایش جمجمه 9 میلیون ساله ماموت در موزه تنوع زیستی پردیسان