مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 15:552021-10-18بين الملل

دعوای جمهوری آذربایجان و ارمنستان در دادگاه جهانی


جمهوری آذربایجان امروز دوشنبه از دادگاه جهانی خواست دستور دهد ارمنستان نقشه مکان های مین گذاری کرده در خاکش را تحویل دهد؛ همزمان قضات این دادگاه یک پرونده تلافی جویانه مطرح شده از سوی طرف ارمنستانی که باکو را متهم به نقض یک معاهده ضد تبعیض کرده، - جمهوری آذربایجان امروز دوشنبه از دادگاه جهانی خواست دستور دهد ارمنستان نقشه مکان های مین گذاری کرده در خاکش را تحویل دهد؛ همزمان قضات این دادگاه یک پرونده تلافی جویانه مطرح شده از سوی طرف ارمنستانی که باکو را متهم به نقض یک معاهده ضد تبعیض کرده، بررسی می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در همین مقطع در سال گذشته میلادی، سربازان جمهوری آذربایجان نیروهای ارمنی تبار را از بخش هایی از مناطقی که از دهه 1990 تا کنون در حوزه قره باغ در کنترل داشتند قبل از آنکه روسیه میانجی یک آتش بس بین دو طرف شود خارج کردند.

النور محمدوف، معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان به قضات دادگاه گفت که تدابیر اضطراری درخواستی کشورش از این دادگاه ضروری هستند چرا که خودداری ارمنستان از تحویل دادن این نقشه ها تهدیدی حاد را موجب می شود.

محمدوف خاطرنشان کرد، کمپین کارگذاری مین به وضوح ادامه عمیات چند دهه ای پاکسازی قومی ارمنستان و تلاشی برای پاک نگه داشتن این اراضی از آذربایجانی ها است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دعوای جمهوری آذربایجان و ارمنستان در دادگاه جهانی

دعوای جمهوری آذربایجان و ارمنستان در دادگاه جهانی