مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 15:352021-10-18پزشكي

پوکی استخوان با تشخیص به موقع مهار می شود


کارشناس مسئول مبارزه با بیماری های غیر واگیر شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: با تشخیص به موقع می توان پوکی استخوان را مهار کرد.

- اظهار داشت: دانشمندان هنوز نمی دانند که حقیقتاً علت بروز پوکی استخوان را چیست اما آنچه مشخص است اینکه در این حالت فرآیند نرمال باز ساخت استخوان از بین می رود و یا کند می شود.

کارشناس مسئول مبارزه با بیماری های غیر واگیر شبکه بهداشت و درمان گناوه افزود: احتمال بروز پوکی استخوان وابسته به این است که شما در دوره اوج تراکم استخوان یعنی سنین 20 تا 30 سالگی، چه مقدار توده استخوانی به دست آورده و بعدازآن با چه سرعتی از دست بدهید.

وی بیان کرد: هیچ گاه برای پیشگیری یا کنترل پوکی استخوان خیلی دیر و یا خیلی زود نیست و می توان برای داشتن استخوان هایی محکم و سالم در طول زندگی، اقداماتی به عمل آورید.

وی افزود: هر چه ذخیره تراکم استخوانی بالاتر باشد، در واقع ذخیره بیشتری داشته و احتمال بروز پوکی استخوان کمتر خواهد بود.

کارشناس مسئول مبارزه با بیماری های غیر واگیر شبکه بهداشت و درمان گناوه با اشاره به عوامل خطر بروز پوکی استخوان گفت: جنسیت، افزایش سن، نژاد، سابقه خانوادگی، سایز اسکلت، هورمون تیرویید بالا و یائسگی و یا عدم عادت ماهیانه در خانم ها فاکتورهای خطری هستند که نمی توان آن ها را تغییر داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پوکی استخوان با تشخیص به موقع مهار می شود

پوکی استخوان با تشخیص به موقع مهار می شود