مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 12:552021-10-18فناوري

تهدید بزرگ در کمین دیتا سنترها


دیتا سنترها یا مراکز داده به مکانی گفته می شود که گروه از سرورهای کامپیوتری و تجهیزات شبکه با استفاده از امکانات زیرساختی و ارتباطی برای میزبانی مجموعه بزرگی از داده ها، - گرد هم آمده باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بنابر اعلام مستر شبکه، به بیان دیگر، دیتاسنتر محل استقرار تعداد زیادی از سرورهای کامپیوتری است که در کنار یکدیگر و بدون وقفه، امور مربوط به رایانش، ذخیره سازی و انتقال داده ها را انجام می دهند.

دیتاسنترها از اجزا مختلفی مانند روترها، سوییچ شبکه ، فایروال ها، سیستم های امنیتی، سیستم های ذخیره سازی، سرورها، رک ها، کابل ها و سیستم های کنترل و مدیریت ارائه سرویس تشکیل شده اند.

نحوه طراحی محوطه اصلی دیتاسنترها به این صورت است که سرورهای کامپیوتری به صورت طبقه به طبقه داخل کابینت و رک هایی قرار گرفته اند و با کابل کشی اصولی و رعایت استانداردهای لازم، در ردیف هایی منظم کنار یکدیگر قرار می گیرند.

در دهه های اخیر به دلیل وابستگی روز افزون کسب و کارها به فناوری اطلاعات، تقاضا برای خدمات و حتی ایجاد یک دیتاسنتر افزایش یافته است.

در حال حاضر، دیتاسنترها نقش کلیدی و بسیاری مهمی را در حوزه اقتصاد دیجیتال ایفا می کنند و پشتیبانی طیف عظیمی از فعالیت های مهم دولت ها، جامعه و کسب و کارها را بر عهده دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهدید بزرگ در کمین دیتا سنترها

تهدید بزرگ در کمین دیتا سنترها