مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 10:302021-10-18بين الملل

وزیر دفاع آمریکا به قفقاز رفت +فیلم


«لوید آستین» رییس پنتاگون که برای دیدار با مقام های گرجستانی در تفلیس حضور دارد، در اولین دیدار با وزیر دفاع این کشور حوزه قفقاز ملاقات کرد.

-   لوید آستین نوشت: از وزیر بورچولادزه برای استقبال گرم از من در اولین سفرم به عنوان وزیر دفاع (آمریکا) به گرجستان سپاسگزارم.

ایالات متحده، گرجستان را به عنوان یک شریک راهبردی ارزیابی می کند و حمایت ما از حاکمیت و تمامیت ارضی گرجستان ناگسستنی است .

سفر این مقام ارشد واشنگتن به تفلیس در شرایطی انجام شده که روسیه طی سال های گذشته همواره با حساسیت روابط گرجستان و آمریکا را دنبال کرده است.

مواضع حمایتی واشنگتن به ویژه در زمینه عضویت گرجستان در ناتو باعث شد که سال   2008 در زمان ریاست جمهوری میخاییل ساکاشویلی کار به جنگ مسکو و تفلیس بکشد.

مسکو بارها به واشنگتن و دیگر کشورهای غربی درباره گسترش ناتو به سمت شرق و استقرار آن در مناطق نزدیک به فدراسیون روسیه هشدار داده است.

سفر وزیر دفاع دولت جو بایدن به تفلیس از یک منظر دیگر هم قابل بررسی است.

گرجستان در قفقاز جنوبی واقع است و این منطقه طی یک سال اخیر بعد از جنگ 44 روزه جمهوری آذربایجان و ارمنستان همواره خبرساز بوده است.

به رغم میانجیگری روسیه و امضای توافق آتش بس میان سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان، تنش ها ادامه دارد و هر از چند گاهی، باکو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر دفاع آمریکا به قفقاز رفت +فیلم

وزیر دفاع آمریکا به قفقاز رفت +فیلم