مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 10:052021-10-18سياسي

نقاشی هم مانند روضه نباید مکشوف باشد


نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نقاشی هم همانند روضه نباید مکشوف باشد، گفت: در نقش هایی که از مصائب اهل بیت(ع) ترسیم می شود نباید ظلمی که به ایشان شده به صورت دقیق و جزء به جزء آورده شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار حسن روح الامین از اساتید حوزه نقاشی که در سالن محراب حرم مطهر انجام شد، در مورد جایگاه قم و حرم کریمه اهل بیت(س) اظهار کرد: خانه های بزرگان دو بخش بیرونی و اندرونی داشت که اندرونی مخصوص خواص و بیرونی برای عموم مردم بود؛ از آیت الله بهجت نقل شده است که امام رضا علیه السلام هم بیرونی و اندرونی داشتند که بیرونی در مشهد و اندرونی در قم است و اگر در حرم مطهر حضرت معصومه(س) کاری انجام می شود باید بدانیم که در اندرونی امام رضا علیه السلام هستیم.

وی با بیان اینکه امام جواد(ع) فرمودند اگر کسی عمه من در قم را زیارت کند به شرط اینکه عارف به حق ایشان باشد بهشت بر او واجب می شود، افزود: آیت الله بهجت در این رابطه فرمودند معرفت به حق حضرت معصومه(س) این است که ایشان را از مقام عصمت پایین تر و از بشر بالاتر بدانیم.

نماینده ولی فقیه در استان قم در رابطه با حضرت معصومه(س) اظهار کرد: ایشان بدون شک، علمی فراتر از افراد عادی داشتند و در روایات نقل شده است که در سنین کودکی به سؤالات گروهی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقاشی هم مانند روضه نباید مکشوف باشد

نقاشی هم مانند روضه نباید مکشوف باشد