مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 10:002021-10-18اقتصادي

ورود بانک مرکزی به رمزارزها؛ خوب یا بد؟


درحالیکه رییس کل بانک مرکزی از راه اندازی آزمایشی رمزارز ملی بر پایه ریال خبر داده است، یک کارشناس رمزارز معتقد است که انتشار رمزارز مربوط به پروژه های تجاری این حوزه است که شرکت های دانش بنیان متخصص در حوزه بلاکچین می توانند به آن ورود کنند و ضروری نیست .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی صالح آبادی پس از جلسه دیروز خود با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس از راه اندازی آزمایشی رمزارز ملی بر پایه ریال در آینده خبر داد.

این در حالی است که موضوع رمز ارز ملی قبلا نیز از سوی عبدالناصر همتی، رییس کل سابق بانک مرکزی اعلام و عنوان شده بود که رمز پولی به پشتوانه ارز و طلای بانک مرکزی منتشر می شود که این رمز پول، موجب روان سازی مبادلات، آشنایی مردم با این نوع پول و کاهش تاثیر پایه پولی بر نقدینگی خواهد شد که در آن زمان، انتشار این رمز پول تنها در حرف باقی ماند.

در واکنش به ورود بانک مرکزی به انتشار رمزارز، علیرضا شامخی - یک کارشناس حوزه رمزارزها - به ایسنا گفت: ورود بانک مرکزی به انتشار رمزارزها ضروری نیست و این کار مربوط به پروژه های تجاری این حوزه است که شرکت های دانش بنیان متخصص در حوزه بلاکچین می توانند به آن ورود کنند و ضروری نیست که یک نهاد حاکمیتی به این حوزه ورود کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود بانک مرکزی به رمزارزها؛ خوب یا بد؟

ورود بانک مرکزی به رمزارزها؛ خوب یا بد؟