مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 09:452021-10-18اقتصادي

وضعیت وخیم تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی و راهکار نجات ایشان


تاخیر در پرداخت مطالبات تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی، بزرگترین مانع در مسیر بقا و توسعه شرکت ها و عامل از بین رفتن زیرساخت 40 ساله تولید است.

مریم قاسمی، دبیر انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی در حاشیه جلسه هم اندیشی راه های حمایت از تولید ملی و مانع زدایی از تجهیزات پزشکی ضمن گلایه از دولت های قبلی اظهار داشت: در حال حاضر مهمترین مشکل تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی، عدم تسویه حساب به موقع مراکز درمانی و همچنین ارائه اوراق با سررسیدهای طولانی است که در کنار این موضوع باید از مقاومت مسئولین و تصمیم گیرندگان در برابر نقد فروشی تولیدکنندگان و اقدام به واردات کالای مشابه در صورت نقد فروشی ایشان نیز یاد کنیم.

وی ادامه داد: از دیگر مشکلات، ورود پیمانکاران و شرکت های واسطه به خرید کالا به جای خرید مستقیم بیمارستان ها است که به عدم پاسخگویی ایشان به تعهدات شان نسبت به فروشنده بعد از تحویل کالا منجر شده و در نهایت مسائل و درگیریهای حقوقی جدیدی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است.

در این رابطه گفتنی است که ارائه مفاصا حساب پیمانکار مبنی بر تسویه حساب با تولیدکنندگان کالا قبل از تسویه حساب نهایی پیمانکار با مرکز درمانی و اعمال بندهای قانونی مربوطه در قراردادهای فیمابین، می تواند یک راهکار موثر برای حل این مشکل باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت وخیم تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی و راهکار نجات ایشان

وضعیت وخیم تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی و راهکار نجات ایشان