مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 09:202021-10-18پزشكي

نکاتی برای جلوگیری از گازگرفتگی در فصل سرما


با سرد شدن هوا، استفاده از وسایل گرمایشی و به تبع آن مسمومیت با گازمنوکسیدکربن افزایش می یابد، اما با رعایت برخی نکات به سادگی می توان از بروز آن پیشگیری کرد.

- ایسنا/کرمانشاه با سرد شدن هوا، استفاده از وسایل گرمایشی و به تبع آن مسمومیت با گازمنوکسیدکربن افزایش می یابد، اما با رعایت برخی نکات به سادگی می توان از بروز آن پیشگیری کرد.

اکبر آزادی مسئول واحد آموزش اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه با سرد شدن آب و هوای استان و افزایش میزان استفاده از وسایل گرمایشی، میزان شیوع مسمومیت با گاز منوکسیدکربن (CO) نیز افزایش می یابد، گفت: گاز منوکسید کربن گازی بی رنگ و بی بو است که در اثر احتراق ناقص مواد سوختی تولید می شود.

این گاز میل ترکیبی شدیدی با هموگلوبین خون دارد وی با بیان اینکه بخاری، آبگرمکن، شومینه و اجاق گازها به علت سیستم تهویه نامناسب(دودکش) عامل اصلی مسمومیت با منوکسیدکربن هستند، گفت: علایم و نشانه های اولیه مسمومیت با مونوکسیدکربن می تواند شبیه علایم آنفولانزا باشد و اکثر افراد در این وضعیت تصور می کنند دچار سرماخوردگی و یا آنفولانزا شده اند و سعی در خواباندن خود می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نکاتی برای جلوگیری از گازگرفتگی در فصل سرما

نکاتی برای جلوگیری از گازگرفتگی در فصل سرما