مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 09:202021-10-18پزشكي

معدوم سازی بیش از 10 تن فرآورده خام ناسالم و غیربهداشتی در سیستان و بلوچستان


مسئول اداره نظارت بر بهداشت مواد غذایی و فرآورده های خام دامی دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: در شش ماهه امنسال بیش از 10 تن فرآورده خام ناسالم و غیربهداشتی از چرخه مصرف خارج و موارد تخلف و شخص خاطی به مراجع قضایی معرفی شده است.

- حمید جانفدا  امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: از وظایف اصلی و کلیدی دامپزشکی به خصوص در راستای تحقق شعار غذای سالم از مزرعه تا سفره انجام و اعمال نظارت های بهداشتی و شرعی در تمامی مراحل روند تولید، نگهداری و توزیع فرآورده های خام دامی در جامعه است چرا که سلامت محصولات تولیدی نیازمند نظارت و بررسی کارشناسان و متخصصان دامپزشکی است.

وی افزود: در این راستا، از ابتدای سال جاری تا کنون حدود 14 هزار مورد (راس، نفر، لاشه) دام سبک و سنگین در کشتارگاه های دام استان و همچنین بیش از یک میلیون و 200 هزار قطعه طیور کشتار شده در کشتارگاه های طیور استان مورد بازدید و بررسی قرار گرفته اند که موارد غیر مصرف انسانی و ناسالم چیزی حدود 190 کیلوگرم گوشت در کشتارگاه های دام و نزدیک به 9 هزار قطعه مرغ غیر بهداشتی نیز از چرخه تولید و مصرف حذف و معدوم شده  است.

دکتر جانفدا بیان داشت: ادامه روند نظارت بهداشتی دامپزشکی پس از بازدید از مراحل تولید در کشتارگاه ها، به بازدید و بررسی از روند و شرایط بهداشتی نگهد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معدوم سازی بیش از 10 تن فرآورده خام ناسالم و غیربهداشتی در سیستان و بلوچستان

معدوم سازی بیش از 10 تن فرآورده خام ناسالم و غیربهداشتی در سیستان و بلوچستان