مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 08:052021-10-18پزشكي

عادی انگاری باعث ایجاد پیک ششم کرونا در خراسان شمالی خواهد شد


رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: پیک پنجم کرونا را در خراسان شمالی پشت سر گذاشتیم و امیدواریم پیک ششم را نبینم، اما این در حالی است که در برخی از استان ها زمزمه هایی از شروع پیک ششم به گوش می رسد.

- دکتر سید احمد هاشمی در گفت و گو با ایسنا افزود: با وجود این که به نظر می رسد در حال گذر از پیک پنجم کرونا هستیم، اما هنوز از کاهش موارد بستری و ابتلا در استان رضایت نداریم و آن گونه ای که انتظار داشتیم نبوده است.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از شهروندان در رعایت پروتکل های بهداشتی سهل انگارشده اند و به گونه ای عادی انگاری می کنند که گویا شرایط به حالت عادی برگشته حتی ماسک نمی زنند و در تجمعات شرکت می کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با توجه به این که ایام ماه محرم و صفر گذشت و ماه ربیع الااول آغاز شده است، گفت: در این ماه مراسم جشن ها و شادی رونق می گیرد و این تصور همه این است که با شرایط ایجاد شده در رنگبندی می توانند تجمع داشته باشند، اما برگزاری مراسم بدون رعایت پروتکل ها عواقب بدی در شیوع و گشترش بیماری کووید 19 خواهد داشت.

دکتر سید احمد هاشمی با ابراز رضایت از روند خوب واکسیناسیون افزود: در حال حاضر بالغ بر 73 درصد از جمعیت بالای 18 سال و 70 درصد جمعیت بین 12 تا 18 سال در استان واکسینه شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عادی انگاری باعث ایجاد پیک ششم کرونا در خراسان شمالی خواهد شد

عادی انگاری باعث ایجاد پیک ششم کرونا در خراسان شمالی خواهد شد