مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 06:552021-10-18اقتصادي

مخالف واردات گردو هستیم


معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه با هر گونه واردات گردو مخالفیم گفت: تاکنون وزارت جهاد کشاورزی اجازه نداده گردو از مبادی رسمی وارد کشور شود.

- محمد مهدی برومندی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان اظهار کرد: گردوی تولیدی ایران به لحاظ ارزش غذایی و کیفیت، در رقابت با کشورهای تولیدکننده گردو به دلیل شرایط آب، خاک و کیفیت نور در بالاترین سطح استاندارد قرار دارد.

وی در پاسخ به دلیل واردات گردوی خارجی به کشور گفت: بنده تاکید می کنم با هر گونه واردات گردو مخالفیم و تاکنون رسمی وارد کشور  شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه حتما در آینده هم با توجه به روند افزایش تولید گردو با این مسئله کاملا مخالفیم و اجازه این کار را نخواهیم داد افزود: ما به عنوان متولی بخش کشاورزی خواستار مراقبت بیشتر و برخورد قاطع تر برای ورود قاچاق این محصول از مبادی غیر رسمی هستیم؛ هر چند بخش های امنیتی و مرزبانی نسبت به این مسئله بسیار حساس هستند.

یک میلیون هکتار از باغات کشور فرسوده است وی در خصوص برنامه های جهاد کشاورزی برای مقابله با آفات نیز با اشاره به اینکه یک مسئله بسیار مهم در باغبانی به باغی و تغذیه است بیان کرد: باید شرایطی را برای مقاومت بیشتر درخت نسبت به آفات و امراض فراهم کنیم؛ البته اجرای روش های نوی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالف واردات گردو هستیم

مخالف واردات گردو هستیم