مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 06:452021-10-18اقتصادي

روایتی از نقش پررنگ دولت آمریکا در نجات جنرال موتورز


در سال 2009 شرکت جنرال موتورز که یکی از بزرگ ترین شرکت های خودروسازی جهان در آن زمان به شمار می رفت، اعلام ورشکستگی کرد اما دولت آمریکا با تزریق میلیاردها دلار توانست این بنگاه را از خطر نابودی نجات داده و به دوران قبل از بحران بازگرداند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، اگرچه بسیاری از کشورها از جمله آمریکا خود را پایبند قوانین اقتصاد بازار آزاد یا همان سرمایه داری می دانند، اما وقتی پای حمایت از تولید داخل به میان می آید، تمام خطوط قرمز خود را کنار گذاشته و با تمام وجود درگیر نجات شرکت های خود می شوند.

طی سال های پیش از سال 2009 و با بالا گرفتن بحران در اقتصاد آمریکا، شرکت جنرال موتورز چند سالی درگیر ضرر سنگین بود، اما کسی فکر نمی کرد در حالی که در سال 2006 شرکت جنرال موتورز که توانسته بود بزرگ ترین خودروساز دنیا شود، به فاصله سه سال اعلام ورشکستگی کند.

* جنرال موتورز چگونه ورشکست شد؟ جنرال موتورز در یکم ژوئن سال 2009 ساعت 8 صبح و دقیقا در زمان آخرین روز اولتیماتوم باراک اوباما، رییس جمهور وقت آمریکا، در دادگاه منطقه منهتن نیویورک اعلام ورشکستگی کرد.

در زمان اعلام ورشکستگی جنرال موتورز 82 میلیارد دلار دارایی داشت و 172 میلیارد دلار بدهی به بار آورده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از نقش پررنگ دولت آمریکا در نجات جنرال موتورز

روایتی از نقش پررنگ دولت آمریکا در نجات جنرال موتورز