مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 04:502021-10-18اقتصادي

تهران رکورددار صدور کارت اشتغال موقت اتباع خارجی


برابر ماده 120 قانون کار، اتباع بیگانه نمی توانند در ایران مشغول به کار شوند مگر آنکه دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و مطابق قوانین و آیین نامه های مربوطه، - پروانه کار دریافت کرده باشند.

گزارشها نشان می دهد که طی سال گذشته بیش از 206 هزار کارت کار موقت برای اتباع خارجی صادر و تمدید شده که بیشترین میزان آن متعلق به استان تهران بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اگر چه حضور نیرهای کار خارجی در ایران همانند حضور اتباع ایرانی در سایر کشورها امری طبیعی و اجتناب ناپذیر است اما زمانی که اتباع خارجی بدون مجوز و به شکل غیرقانونی وارد کشور می شوند دیگر نمی توان اشتغال به کار آنها در مشاغل داخلی و فعالیتهای اقتصادی را امری موجه دانست و پذیرفت.

تبعه بیگانه ای که فاقد پروانه کار، پروانه کار موقت یا کارت کار موقت باشد مطابق قانون کار اجازه اشتغال در کشور را ندارد و در صورت اشتغال کارفرمای او متخلف محسوب شده و مشمول جریمه خواهد بود.

روادید ورود با حق کار مشخص، نوعی از روادید است که پس از درخواست کارفرما به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شغل مشخص شده و موافقت با آن، به منظور ورود به کشور و اشتغال تبعه بیگانه به استثنای برخی موارد توسط وزارت امور خارجه صادر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهران رکورددار صدور کارت اشتغال موقت اتباع خارجی

تهران رکورددار صدور کارت اشتغال موقت اتباع خارجی