مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 04:302021-10-18پزشكي

از هر 15 زن، یک نفر این درد را تجربه می کند


یک کارشناس مامایی در خراسان جنوبی گفت: سرطان پستان اولین رتبه را در بین سرطان های بانوان دارد و یک زن از 8 زن آمریکایی و یک زن از هر 10 تا 15 زن ایرانی در طول زندگی اش به آن مبتلا می شود.

- ایسنا/خراسان جنوبی یک کارشناس مامایی در خراسان جنوبی گفت: سرطان پستان اولین رتبه را در بین سرطان های بانوان دارد و یک زن از 8 زن آمریکایی و یک زن از هر 10 تا 15 زن ایرانی در طول زندگی اش به آن مبتلا می شود.

فرشته درایتی در گفت وگو با ایسنا از خراسان جنوبی گفت: احساس درد در ناحیه پستان یکی از شایع ترین شکایات پزشکی بانوان در مورد پستانشان است؛ درد بسیاری از بانوان را می ترساند، چراکه آنها بلافاصله به سرطان می اندیشند.

وی ادامه داد: خوشبختانه درد پستان مربوط به سرطان نیست و اکثر موارد، این درد به علت تغییرات هورمونی یا بیماری های خوش خیم است که بررسی آنها نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی افزود: سرطان پستان اولین رتبه را در بین سرطان های بانوان دارد و یک زن از 8 زن آمریکایی و یک زن از هر 10 تا 15 زن ایرانی در طول زندگی اش به آن مبتلا می شود.

درایتی با بیان اینکه این بیماری برخلاف بسیاری از سرطان ها اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود، به راحتی قابل درمان است، تصریح کرد: به همین دلیل بررسی دوره ای پستان برای یافتن علائم سرطان به حفظ سلامتی بانوان کمک شایانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از هر 15 زن، یک نفر این درد را تجربه می کند

از هر 15 زن، یک نفر این درد را تجربه می کند