مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 04:302021-10-18اقتصادي

اقتصاد درون زا خوب است اما کافی نیست!


یک استاد حقوق دانشگاه مازندران گفت:اقتصاد درون زا می تواند اثرگذار باشد و اما چون طرح های بلند مدت را پوشش می دهد پاسخگوی نیاز و چالش های فعلی امروزه جامعه نیست.

- ایسنا/مازندران یک استاد حقوق دانشگاه مازندران گفت:اقتصاد درون زا می تواند اثرگذار باشد و اما چون طرح های بلند مدت را پوشش می دهد پاسخگوی نیاز و چالش های فعلی امروزه جامعه نیست.

محمد ابراهیمی در گفت وگو با ایسنا در پاسخ به افزایش شدید قیمت ها در استان مازندران، کاهش قدرت خرید مردم و راهکار آن، اظهار کرد: افزایش افسارگسیخته قیمت ها موجب کاهش قدرت خرید مردم شده است به طوری که سفره های مردم هر روز کوچکتر می شود.

وی گفت: بخشی از این افزایش قیمت ها مربوط به تورم بوده که جای بحث دارد اما بخش دیگر مربوط به بی نظارتی دربازار است.

این استاد حقوق دانشگاه مازندران افزود: همچنین علل دیگر افسارگسیختگی قیمت ها مربوط به تخلف در محصولات ارائه شده در فروشگاه هاست به طوری که تولیدکننده برای جبران کسری های خود و از آنجایی که با افزایش قیمت ممکن است مشتری های خود را از دست بدهند اقدام به کم کردن وزن و یا مقدار مواد تولید در بسته بندی می کند، به طوری که اگر 1000 گرم از محصولی یا 950 گرم قیمتی حدود 20 هزار تومان داشت اکنون وزن این بسته بندی به 700 گرم کاهش پیدا کرده و قیمت تمام شده را همان 20هز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقتصاد درون زا خوب است اما کافی نیست!

اقتصاد درون زا خوب است اما کافی نیست!