مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 22:302021-10-17سياسي

باید کاریکاتوریست ها را روی سرشان بگذارند


«کاریکاتوریست در حقیقت جامعه اش را آسیب شناسی می کند و مسوولان باید آن ها را روی سرشان بگذارند و از آنان قدردانی کنند؛ اما گاه برخوردها با این هنرمندان خیلی تند است و مسوولان از خودشان تحمل ناپذیری نشان می دهند.

- کاریکاتوریست در حقیقت جامعه اش را آسیب شناسی می کند و مسوولان باید آن ها را روی سرشان بگذارند و از آنان قدردانی کنند؛ اما گاه برخوردها با این هنرمندان خیلی تند است و مسوولان از خودشان تحمل ناپذیری نشان می دهند.

جملات بالا بخشی از اظهارات جواد علیزاده ـ کارتونیست و کاریکاتوریست باسابقه کشورمان ـ است که در گفت وگویی با ایسنا به مناسبت درگذشت ایرج یکه زارع مطرح شد.

علیزاده همچنین درباره شخصیت هنری یکه زارع (کاریکاتوریست قدیمی کشورمان که به تازگی از دنیا رفت)، چنین گفت: من در اواخر دهه 1348 با دیدن کاریکاتورهای این هنرمند در مجله کاریکاتور با کارهایشان آشنا شدم.

از نظر شخصیتی شناخت چندانی از ایشان نداشتم ولی کاریکاتورهایشان بسیار بامزه بود و خیلی حالت کارتونی داشت؛ یعنی به قدری چهره آدم ها را از نظر حالت و سایر موارد خوب درمی آوردند که شما زمانی که کاریکاتور ایشان را می دیدید، بدون آنکه سوژه آن کاریکاتور را مطالعه کرده باشید، به خنده می افتادید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید کاریکاتوریست ها را روی سرشان بگذارند

باید کاریکاتوریست ها را روی سرشان بگذارند