مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 22:152021-10-17بين الملل

سفر وزیر دفاع آمریکا به کشور های حاشیه «دریای سیاه»


وزیر دفاع آمریکا از امروز سفر خود به کشور های حاشیه دریای سیاه را قبل از شرکت در نشست وزرای دفاع ناتو در بلژیک آغاز کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده از روز یکشنبه سفر خود به کشور های حاشیه دریای سیاه شامل گرجستان، اوکراین و رومانی را با هدف تقویت اتحاد با کشور هایی که تحت فشار روسیه قرار دارند آغاز کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازالمیادین، یک مقام بلندپایه وزارت دفاع آمریکا امروز در جمع خبرنگاران گفت که هدف از این سفر همچنین قدردانی آمریکا از همکاری کشور های رومانی، گرجستان و اوکراین در جنگ افغانستان طی دو دهه گذشته و تقویت حاکمیت این کشور ها است که در خط مقدم فشار های روسیه قرار دارند .

وزارت دفاع ایالات متحده نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که آستین در گرجستان با ایراکلی گاریباشویلی نخست وزیر و جوانشیر بورچولادزه وزیر دفاع و در اوکراین با ولودیمیر زلنسکی رییس جمهوری و آندری تاران وزیر دفاع و در رومانی با کلاوس یوهانیس رییس جمهوری و نیکولای چیوکا، وزیر دفاع ملی این کشور دیدار و گفتگو خواهد کرد .

در ادامه این بیانیه تأکید شده که پنتاگون قاطعانه از هم پیمانان و شرکای اروپایی خود در برابر اقدامات بی ثبات کننده روسیه در منطقه حساس دریای سیاه حمایت می کند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر وزیر دفاع آمریکا به کشور های حاشیه «دریای سیاه»

سفر وزیر دفاع آمریکا به کشور های حاشیه «دریای سیاه»