مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 14:552021-10-17اقتصادي

تشکیل 6 هزار صندوق خرد زنانه در بافت روستایی و عشایری


رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی گفت: تشکیل صندوق های خرد زنانه در بافت روستایی و عشایری از مهمترین اقدامات انجام شده در این حوزه است.

- به نقل از صدا و سیما، علی اکبر مویدی در مراسم امضای تفاهم نامه بین معاونت امور زنان و خانواده و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم افزود: در حال حاضر 10 میلیون زن روستایی و عشایری داریم که تا حدود زیادی امنیت غذایی کشور را تضمین می کنند و از این تعداد بیش از 73 درصد باسوادند.

وی با توجه به نقش ارزنده زنان در فعالیت های کشاورزی گفت: بیش از 70 درصد فعالیت دام و طیور، 40 درصد زراعت و دامداری و 80 درصد زنجیره فرآوری محصولات کشاورزی به روش سنتی بر عهده زنان عشایر و روستایی است.

رییس مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی افزود: این افراد در تولید محصولات سالم و استاندارد در قالب باغچه های خانگی اقدامات خوبی انجام دادند و با مشارکتی که قرار است با معاونت امور بانوان انجام شود امکان ایجاد فرصت اشتغال بیشتر خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر 1430 مرکز خدمات کشاورزی داریم که به صورت سیستمی در ارتباط با کشاورزان هستند و در صورت توانمندسازی زنان می توانیم این مراکز را گسترش دهیم.

مویدی گفت: احیای هنرستان های کشاورزی از سال گذشته کلید خورده و برخی از آن ها ویژه دختران برنامه ریزی شده و قرار است بیش از هزار نفر از دختران در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل 6 هزار صندوق خرد زنانه در بافت روستایی و عشایری

تشکیل 6 هزار صندوق خرد زنانه در بافت روستایی و عشایری