مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 13:552021-10-17اقتصادي

بخش خصوصی خواستار کاهش هزینه های مبادله است


رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به تبعات تحمیل هزینه های مختلف به تولید بر توان رقابت قیمتی و سرمایه در گردش تولیدکنندگان، بر لزوم کاهش هزینه های تحمیل به خصوص هزینه های مبادله تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس به نقل از اتاق بازرگانی ایران، غلامحسین شافعی امروز در هفدهمین نشست دوره نهم هیات نمایندگان اتاق ایران  درباره عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای گفت: عضویت دائمی ایران در این سازمان مهم ترین رخداد سیاسی خارجی کشورهای در ماه های اخیر و پس از توافق مشارکت راهبردی جامع با چین است.

ایران پس از 15 سال کوشش بالاخره به این سازمان راه یافت.

شافعی گفت: نکته قابل تأمل در این خصوص آن است که در حوزه اقتصادی تمام اعضایی سازمان همکاری شانگهای در سازمان تجارت جهانی عضویت دارند و نظام های بین المللی را پذیرفته اند.

چالش اصلی ایران برای بهره گیری از فرصت های اقتصادی ناشی از عضویت در این نهاد، وضعیت پیچیده روابط این کشورها با هسته اقتصادی، سیاسی و بین المللی است، ایران تحت شدیدترین نظام تحریم تاریخی قرارگرفته است.

رییس اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: نظام های بین المللی تقریباً برای آن بسته شده و مشخص نیست که آیا اراده ای جدی برای الحاق به سازمان تجارت جهانی هم وجود دارد یا خیر؟ از سوی دیگر وضعیت پرونده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخش خصوصی خواستار کاهش هزینه های مبادله است

بخش خصوصی خواستار کاهش هزینه های مبادله است