مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 12:552021-10-17اقتصادي

افزایش 7 هزار هکتاری اراضی کشاورزی در چهارمحال و بختیاری


رییس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سطح زیر کشت در استان 30 هزار هکتار بود که این آمار امسال هفت هزار هکتار افزایش یافت.

- ، عطاالله ابراهیمی یکشنبه در نشست خبری از راه اندازی سامانه اطلاعات جغرافیایی در این سازمان خبر داد و اظهار کرد: این سامانه در امر تجزیه و تحلیل مکانی می تواند به مدیریت اصولی کشاورزی چهارمحال و بختیاری کمک کند.

وی به تهیه نقشه مناطق آسیب پذیر و مخاطرات طبیعی به تفکیک اراضی کشاورزها اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون بیش از هفت هزار تن قارچ در چهارمحال و بختیاری تولید شده است.

رییس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 462 دستگاه مکانیزاسیون به استان اضافه شده است، عنوان کرد: 52 میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات کشاورزی هزینه شده است.

ابراهیمی تصریح کرد: سطح زیر کشت در استان بیش از 30 هزار هکتار بوده است که این مهم امسال هفت هزار هکتار افزایش یافت.

وی با بیان اینکه هزار و 500 گونه گیاهی در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است که هزار و400 مورد از آنها خاصیت دارویی دارند، اظهار کرد: 20 مورد از این گیاهان دارویی ارزش اقتصادی دارد.

رییس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به توسعه کشت گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری گفت: 600 هکتار از اراضی کشاورزی این استان به زیر کشت گیاهان دارو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 7 هزار هکتاری اراضی کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

افزایش 7 هزار هکتاری اراضی کشاورزی در چهارمحال و بختیاری