مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 12:552021-10-17اقتصادي

طرح های احیای دریاچه ارومیه تا پایان امسال به بهره برداری می رسد


معاون وزیر نیرو با اشاره به جلسه دیروز کمیته احیای دریاچه ارومیه گفت: بنا شد طرح های مرتبط با این دریاچه ، از جمله تونل آبی زاب و تصفیه خانه ها تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

- ، قاسم تقی زاده خامسی با اشاره به تشکیل جلسه احیای دریاچه ارومیه با حضور معاون اول رییس جمهور گفت: در این جلسه گزارش ها داده شد و در پایان جمع بندی آقای مخبر این بود که وزارت نیرو باید تا پایان سال طرح هایی که در آن منطقه است را به پایان برساند.

وی ادامه داد: از جمله این طرح ها تونل آبی زاب است که یکی از بلندترین تونل های ایران به طول 36 کیلومتر است و آب را از دریاچه کانی سیب به دریاچه ارومیه می رساند.

ظرفیت این تونل 550 میلیون مترمکعب است.

خوشبختانه از این تونل فقط 200 متر پایانی باقی مانده که به علت سختی منطقه طول کشیده و پیش بینی ها این است که تا دو ماه آینده حفاری ها به پایان برسد.

معاون وزیر نیرو افزود: پس از آن دو ماه هم فرصت داده شد تا دستگاه های حفاری و ریل ها جمع شوند و تا پایان بهمن ماه آب این تونل به دریاچه می رسد.

تقی زاده خامسی با اشاره به تکمیل پروژه دو تصفیه خانه تبریز و ارومیه گفت: این تصفیه خانه ها هر کدام سالی 20 و 94 میلیون مترمکعب پساب را تصفیه و منتقل می کنند و وعده داده شد که تا پایان سال نیز این موارد به بهره برداری برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح های احیای دریاچه ارومیه تا پایان امسال به بهره برداری می رسد

طرح های احیای دریاچه ارومیه تا پایان امسال به بهره برداری می رسد