مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 12:202021-10-17اقتصادي

شرایط ثبت و استعلام چک با پیامک و خودپرداز


یک مقام مسئول در نظام بانکی آخرین وضعیت ثبت و استعلام چک های صیادی از طریق ارسال پیامک و خودپرداز و ثبت گروهی چک را نیز اعلام کرد.

- یک مقام مسئول در نظام بانکی آخرین وضعیت ثبت و استعلام چک های صیادی از طریق ارسال پیامک و خودپرداز و ثبت گروهی چک را نیز اعلام کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طبق قانون جدید چک که از ابتدای سالجاری لازم الاجرا شد و ثبت و صدور چک را ملزم به ثبت در سامانه صیاد کرد و نقل انتقال چک را از طریق پشت نویسی ممنوع کرد.

بانک مرکزی در راستای پیاده سازی این قانون، روش های متنوعی را برای ثبت، تأیید و استعلام چک های صادرشده تدارک دید که شامل روش های حضوری و غیرحضوری می شوند.

روش های کاملاً غیرحضوری که همزمان با شروع توزیع چک های صیادی جدید عملیاتی شده اند شامل ارائه خدمات ثبت، تأیید و استعلام چک بوسیله برنامک های تلفن همراه اعم از برنامک های پرداختی، همراه بانک ها و فضای اینترنت بانک ها است.

کاربران می توانند مراحل مورد نیاز را از این سه روش بدون مراجعه حضوری به شعب بانک یا خودپردازها انجام دهند.

در این زمینه، از آنجا که امکان ثبت و صدور چک در سامانه صیاد به صورت اینترنتی برای همه مقدور نیست، یکسری برنامه ریزی ها چون فعال سازی خودپردازها و ارسال پیامک برای ثبت و انتقال چک درنظر گرفته شد که پیگیری این موضوع از یک مقام مسئ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرایط ثبت و استعلام چک با پیامک و خودپرداز

شرایط ثبت و استعلام چک با پیامک و خودپرداز