مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 12:152021-10-17بين الملل

تحلیلگر آمریکایی: برنامه هسته ای ابزار بازیابی سیادت درباره ایران است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آریل لیوایت در تحلیلی برای بنیاد کارنگی نوشت: اخیرا رییس آژانس بین المللی انرژی اتمی و وزیر خارجه آمریکا درباره جهت برنامه هسته ای ایران ابراز نگرانی کرده و به دلیل پیشرفت نکردن مسیر دیپلماسی ناراضی بوده اند، - تحلیلگر بنیاد کارنگی می گوید: ایران خود را سزاوار جایگاه بالای بین المللی می بیند و معتقد است به همین دلیل باید به یک قدرت هسته ای تبدیل شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آریل لیوایت در تحلیلی برای بنیاد کارنگی نوشت: اخیرا رییس آژانس بین المللی انرژی اتمی و وزیر خارجه آمریکا درباره جهت برنامه هسته ای ایران ابراز نگرانی کرده و به دلیل پیشرفت نکردن مسیر دیپلماسی ناراضی بوده اند، اما این تحولات برای کسانی که از نزدیک، منطق پشت برنامه هسته ای ایران و الگو های رفتاری این کشور را مطالعه کرده اند، کاملا قابل پیش بینی است.

در قلب تلاش های بین المللی برای مهار و -اگر خوش بین باشیم- به عقب بازگرداندن برنامه های هسته ای ایران، نقص های عمیقی در درک انگیزه ها و استراتژی این کشور وجود دارد.

بسیاری از متخصصان، درباره چالش هسته ای ایران مطلب نوشته اند و تعداد بی شمار دیگری طی دو دهه اخیر، تلاش کرده اند تا مسیر این حرکت را بشناسند، اما تاکنون تلاش های نظام مند زیادی برای درک بنیان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیلگر آمریکایی: برنامه هسته ای ابزار بازیابی سیادت درباره ایران است

تحلیلگر آمریکایی: برنامه هسته ای ابزار بازیابی سیادت درباره ایران است