مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 11:502021-10-17بين الملل

نگرانی ها درباره بازگشت شبح جنگ به کشمیر


کشته شدن اقلیت های مذهبی در کشمیر تحت کنترل هند در سال جاری میلادی باعث بروز این نگرانی در میان محلی ها شده که احتمال دارد این منطقه بار دیگر شاهد خشونت های فرقه ای دهه 90 میلادی شود.

- کشته شدن اقلیت های مذهبی در کشمیر تحت کنترل هند در سال جاری میلادی باعث بروز این نگرانی در میان محلی ها شده که احتمال دارد این منطقه بار دیگر شاهد خشونت های فرقه ای دهه 90 میلادی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت روزنامه نیکه یی، حملات مسلحانه علیه حمکرانی هند در کشمیر همزمان با افزایش خشونت علیه اقلیت های قومی و مذهبی شدت یافته و کشتارهای مشابه توسط شبه نظامیان مسلح محلی باعث شده تا هزاران تن از هندوها از منطقه فرار کنند.

این افزایش درگیری ها پس از آن صورت گرفته که نارندرا مودی، نخست وزیر هند خودمختاری کشمیر را در 2019 لغو کرد،اقدامی که گروه های حقوق بشری و منتقدان آن را تمایلی برای کاهش جمعیت اکثریت مسلمان در کشمیر با هدف کمک به ورود هندوها به آن می دانند.

از دوم اکتبر سال جاری میلادی، 9 تن در کشمیر کشته شدند که یکی از آنها هندو است و همین مساله، باعث بروز نگرانی در میان هندوها و فرار آنها شده است.

یکی از هندوهای ساکن سرینگر می گوید، این رویدادها یادآور خشونت های دهه 90 میلادی است وقتی که حدود 650 هندو ساکن کشمیر کشته شدند و این مساله به خروج و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی ها درباره بازگشت شبح جنگ به کشمیر

نگرانی ها درباره بازگشت شبح جنگ به کشمیر