مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 11:502021-10-17سياسي

نقش آفرینی حقوقدانان در جهاد تبیین ضروری است


نقش آفرینی حقوقدانان در جهاد تبیین ضروری است و حقوق دانان باید بتوانند مسائل اجتماعی را از دریچه حقوق و قانون برای مردم تبیین و موشکافی کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجدید نیست و ایشان بارها به مناسبت های مختلف در دیدار با دانشجویان و نخبگان به این نکات تاکید کرده و درخواست جهاد تبیین و تفکر را در همه ارکان نظام مطرح کردند.

وی ادامه داد: در سال های گذشته کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه ها وجود داشت و هیئت اندیشه ورز نیز با تاکید مقام معظم رهبری در برخی دانشگاه ها و نهادها شکل گرفت، اما متاسفانه به جای بحث مفهومی و پایه ای این مفاهیم دستخوش تحولات اداری و تشکیلاتی و به تعبیری ابلاغی شد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به عالم و حکیم بودن مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: ایشان از گذشته با تفکر اسلامی در حوزه تبیین گام برداشتند و این مسئله را می توانید در مجموعه سخنرانی هایی که در دهه 50 در مشهد صورت گرفته و اینک بطور مدون چاپ شده است؛ لذا اگر بخواهیم مصداق عملی برای جهاد تبیین معرفی کنیم باید شخص مقام معظم رهبری را نام ببریم.

کدخدایی خاطرنشان کرد: در گذشته ی ما اندیشه ورزانی مثل شهاب الدین سهروردی و شیخ اشراق وجود داشته اند که تا سن 38 سالگی که شهید شد، بیش از 48 کتاب علمی را منتشر کرده است؛ لذا باید ضمن استفاده از دانش و تجربیات جهان غرب تلاش کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش آفرینی حقوقدانان در جهاد تبیین ضروری است

نقش آفرینی حقوقدانان در جهاد تبیین ضروری است