مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 11:302021-10-17اقتصادي

ذخایر معدنی کشور طی 5 سال به 100 میلیارد تن افزایش می یابد


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه ریزی شده طی پنج سال آینده ذخایر معدنی کشور را به 100 میلیارد تن برسانیم.

- ، علیرضا شهیدی ظهر یکشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه تحول در بخش زمین شناسی و اکتشافات ذخایر معدنی خراسان جنوبی اظهار کرد: طبق آمار ذخایر زمین شناسی کشور حدود 60 میلیارد تن است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه در حقیقت حدود 37 تا 40 میلیارد تن ذخیره در کشور داریم، بیان کرد: 62 درصد از این میزان به مصالح ساختمانی و حدود 15 درصد به ذخایر فلزی و غیر فلزی اختصاص دارد.

شهیدی با بیان اینکه ذخایر طلا در کشور روز به روز بیشتر می شود، بیان کرد: تلاش ما بر این است در پنج سال آینده ذخایر معدنی کشور را به 100 میلیارد تن برسانیم.

وی افزود: طبق تفاهم نامه سه جانبه که بین سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی، ایمیدرو و معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت مبادله شده به تولید و تکمیل اطلاعات پایه در ژئوفیزیک هوایی سرعت بخشیده خواهد شد.

شهیدی با تأکید بر اینکه ذخایر معدنی پنهان در اعماق زمین باید افزایش یابد، گفت: سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی از نظر فرایندی سه وظیفه اصلی تولید اطلاعات پایه، پایش و فرآوری و نگهداری و انتشار، مستند و استانداردسازی داده ها را دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخایر معدنی کشور طی 5 سال به 100 میلیارد تن افزایش می یابد

ذخایر معدنی کشور طی 5 سال به 100 میلیارد تن افزایش می یابد