مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 10:052021-10-17دانش

وجود شکاف در دل منظومه شمسی اولیه


به گفته ی دانشمندان موسسه فناوری ماساچوست(MIT) شکافی مرموز در قرص پیش سیاره ای(protoplanetary disk) منظومه ی شمسی اولیه وجود داشته است.

- به گفته ی دانشمندان موسسه فناوری ماساچوست(MIT) شکافی مرموز در قرص پیش سیاره ای(protoplanetary disk) منظومه ی شمسی اولیه وجود داشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، این شکاف چهار میلیارد و 576 سال قبل در نزدیکی منطقه ای که اکنون کمربند سیاره ای قرار دارد، وجود داشته است.

قرص های پیش ستاره ای توده هایی از گردوغبار هستند که به دور ستاره های جوان می چرخند.

بنجامین ویس (Benjamin Weiss)، استاد علوم سیارات در دپارتمان زمین موسسه فناوری ماساچوست می گوید: رصدهای یک دهه اخیر نشان داده که شکاف ها، فاصله ها و حلقه ها به طور معمول در صفحات اطراف ستاره های جوان وجود دارند.

این موارد نشان دهنده ی فرآیندهای فیزیکی مهم در تبدیل گاز و غبار کیهانی به خورشید جوان و سیارات هستند اما به خوبی درک نشده اند.

اگرچه علت به وجود آمدن شکاف در این صفحات هنوز مشخص نیست اما یک احتمال این است که در هنگام تشکیل سیاره مشتری، کشش گرانشی این سیاره بزرگ گرد و غبار کیهانی را به اطراف هدایت کرده باشد و شکافی در این قرص پیش سیاره ای به وجود آورده باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود شکاف در دل منظومه شمسی اولیه

وجود شکاف در دل منظومه شمسی اولیه