مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 08:152021-10-17اجتماعي

جنگل های مازندران مجهز به پایگاه اطفای هوایی حریق می شود


رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه برای ایجاد پایگاه هوایی اطفای حریق در جنگل های مازندران تفاهمنامه امضاء کردیم، - ، مسعود منصور پیش ازظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه استحقاق منابع طبیعی و محیط زیست برای برخورداری از منابع بودجه ای کشور بیش از وضع موجود است، افزود: هرچند در سال جاری از نظر تصویب اعتبارات نسبت به سال قبل با رشد مواجه بودیم و امیدواریم، تخصیص اعتباری لازم نیز داشته باشیم.

وی اظهار داشت: برای اینکه امر پیشگیری را تقویت کنیم باید اعتبارات سازمان رشد یابد.

وی با عنوان اینکه آبخیزداری برای حفظ آب و خاک امری مهم است، ادامه داد: تاکنون 31 میلیون هکتار از عرصه های طبیعی کشور تحت پوشش عملیات آبخیزداری قرار گرفتند که نسبت 125 میلیون هکتار عرصه کشور که در معرض فرسایش آبی و خاکی است، ناچیز به شمار می رود.

منصور یادآور شد: با سه اقدام شامل احداث سدها، بندها و نهالکاری، توسعه جنگل کاری، و غیره تلاش می کنیم روند فرسایش را کاهش و اثراث مخرب سیل را کاهش دهیم.

رییس سازمان جنگل ها تصریح کرد: تزریق آب به سفره ها و نگهداشت آن با توجه به گستره زیاد، بهترین روش برای حفظ آب و خاک به شمار می رود و امیدواریم مسئولان و خیران در این راستا مشارکت لازم داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگل های مازندران مجهز به پایگاه اطفای هوایی حریق می شود

جنگل های مازندران مجهز به پایگاه اطفای هوایی حریق می شود