مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 07:152021-10-17اقتصادي

کاهش بارندگی ها اثرات زیادی بر کاهش منابع آبی تفرش دارد


شهر تفرش به لحاظ اقلیمی دارای منابع آبهای سطحی می باشد و به شدت از بارندگی ها بخصوص بارندگی برف در زمستانها تاثیر می پذیرد و کاهش بارندگی های اخیر، - مردم این شهرستان را با تنش آبی مواجه کرد.

 سید بابک غفاری مدیر امور آب و فاضلاب تفرش  می گوید:  با توجه به اینکه میزان آبدهی منابع تامین آب شهر دائماً در حال کاهش می باشد ، این امور اقدام به اجاره 4 حلقه چاه شخصی نمود و برای تأمین آب نقاط بالا دست شبکه در دو نوبت صبح و بعدازظهر در شهر تفرش ناچار به جیره بندی شد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان تفرش انجام عملیات نشت یابی ، انجام اقدامات فنی مانند نصب و تعویض چندین شیر فلکه در شبکه توزیع آب ، مهیا کردن مقدمات حفر یک حلقه چاه جدید را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای مقابله با تنش آبی طی تابستان سالجاری عنوان نمود و افزود : به دلیل نیاز به آبرسانی سیار، یک دستگاه تانکر 14 هزار لیتری برای این منظور ، در اختیار این شهرستان قرار گرفت .

وی با اشاره به اجرای  طرح  اضطراری آبرسانی از خط هفتیان به شهر تفرش توسط شرکت سهامی آب منطقه ای استان مرکزی اظهار امیدواری کرد با تدابیر صورت گرفته و تلاش های شرکت آب منطقه ای استان ، به زودی این طرح به بهره برداری رسیده و مشکل تامین آب شهر تا حدودی برطرف گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش بارندگی ها اثرات زیادی بر کاهش منابع آبی تفرش دارد

کاهش بارندگی ها اثرات زیادی بر کاهش منابع آبی تفرش دارد