مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 07:152021-10-17اقتصادي

تلاطم های بی پایان؛ مرغِ بازار همچنان یک پا دارد


خبرگزاری فارس لرستان- سمیرا عزیزی، صنعت مرغ داری در ایران نسبت به سایر صنایع دامپروری از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است و تولیدات این بخش علی رغم تلاش هایی که برای حمایت از آن می شود به نحو مطلوبی پاسخ گوی تقاضای فزاینده داخلی نیست.

قیمت گذاری و تامین نهاده های تغذیه ای سهم بالایی را از هزینه های تولید مرغ به خود اختصاص داده اند و بی توجهی نسبت به این موضوع می تواند بازار مواد پروتیینی مورد نیاز مردم را با چالش مواجه سازد کمااینکه هر چند وقت یکبار شاهد تنش هایی در این حوزه هستیم.

همچنین علاوه بر این مسائل، عدم نظارت بر سیستم توزیع از دیگر عوامل ایجاد تنش در عرضه گوشت مرغ محسوب می شود که طی ماه های اخیر به همراه قطعی های مکرر برق و تلفات بسیار ناشی از آن در مرغ داری ها سبب بروز تنش در بازار و قاچاق آن شد.

هم اکنون نیز زمزمه هایی از پیش بینی اختلال در این بازار به گوش می رسد و اگر مسوولان تمهیدات لازم را نیندیشند تلاطم های چند ماه قبل دوباره تکرار خواهند شد.

  کاهش 30 درصدی جوجه ریزی در شهریور جاری در همین رابطه ناصر نجیب زاده، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی لرستان با بیان اینکه در خیلی از استان های کشور به دلیل تحریم ها و محدودیت نهاده، عدم تامین به موقع ارز برای واردات و مشکلات تامین خوبی سپری شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاطم های بی پایان؛ مرغِ بازار همچنان یک پا دارد

تلاطم های بی پایان؛ مرغِ بازار همچنان یک پا دارد