مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 06:502021-10-17اقتصادي

نبود بازارچه مرزی مانعی برای رشد فعالیت تعاونی های مرزنشین خراسان شمالی


سرپرست مدیریت تعاونی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی نبود بازارچه مرزی را مانعی برای رشد فعالیت تعاونی های مرزنشین در این استان اعلام کرد.

- خوش آینه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه خراسان شمالی با کشور ترکمنستان بیش از 300 کیلومتر مرز مشترک دارد، گفت: اما در هیچ جایی از این استان بازارچه مرزی وجود ندارد این در حالی است که سایر استان های مرزنشین دارای بازارچه های مرزنشین هستند و یکی از علل رونق فعالیت تعاونی های مرزنشین در سایر استان ها وجود این بازارچه ها است.

وی افزود: تعاونی های مرزنشین مجبور هستند کالاهایی خود را برای صادرات و یا واردات از طریق مرزهای سایر استان ها همچون مرز باجگیران در استان خراسان رضوی انجام دهند.

خوش آینه ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات تعاونی های مرزنشین در خراسان شمالی تمدید کارت های اعضای تعاونی است، چراکه برای تمدید این کارت ها باید تک تک اعضا دارای گوشی تلفن همراه، اینترنت برای ثبت نام و .

باشند و آنجاییکه این امکانات در برخی از روستاهای مناطق مرزی استان مهیا نیست این افراد باید برای ثبت نام و تمدید کارت خود به سایر مناطق دارای امکانات بروند که این امر برای برخی از مرزنشینان مشکل ساز شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبود بازارچه مرزی مانعی برای رشد فعالیت تعاونی های مرزنشین خراسان شمالی

نبود بازارچه مرزی مانعی برای رشد فعالیت تعاونی های مرزنشین خراسان شمالی