مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 06:052021-10-17سياسي

رسیدگی بدون کاغذ و قلم به 11 هزار پرونده در دادگاه های استان گلستان


11 هزار پرونده امسال بدون استفاده از قلم و کاغذ در دادگاه های استان رسیدگی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان، حیدر آسیابی افزود: پرونده کاغذی در طرح رسیدگی الکترونیک وجود ندارد و همه فرآیندهای قضایی از زمان تشکیل، طول رسیدگی تا زمان صدور رای و بایگانی، سیستمی انجام می شود .

وی ادامه داد: در سه ماهی که از آغاز اجرای این طرح می گذرد 11 هزار و 500 پرونده، الکترونیک رسیدگی و برای تعدادی هم رای صادر شده است.

رییس کل دادگستری استان گلستان گفت: طرفین پرونده هم می توانند با استفاده از نام کاربری و رمزی که شعب به آنان می دهد، مراحل رسیدگی به پرونده خود را اینترنتی دنبال کنند.

وی خاطرنشان کرد: با گسترش زیرساخت ها برای شتاب بخشی به الکترونیک کردن فرآیندهای قضایی ، امسال سه هزار دادگاه هم آنلاین برگزار شد و طرفین پرونده در صورت تمایل می توانند تصویری در جلسه رسیدگی، شرکت کنند .

آسیابی از ابلاغ اینترنتی 85 درصدی اوراق قضایی هم خبر داد و گفت:  امسال 85 درصد اوراق قضایی به جای ارسال به محل کار و زندگی افراد، اینترنتی  و از طریق گوشی در اختیار افراد قرار گرفت .

وی افزود: صرفه جویی در وقت و هزینه مردم، جلوگیری از رفت و آمدهای غیرضروری و رسیدگی سریع تر پرونده ها از اهدافیست که با هوشمند سازی فرآیندهایی قضایی دنبال می کنیم .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رسیدگی بدون کاغذ و قلم به 11 هزار پرونده در دادگاه های استان گلستان

رسیدگی بدون کاغذ و قلم به 11 هزار پرونده در دادگاه های استان گلستان