مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 06:052021-10-17پزشكي

افزایش ابتلای جوانان به کمردرد


طی دو سال اخیر همه گیری ویروس کرونا و کاهش تحرک افراد باعث شده است تا شاهد افزایش آمار ابتلا به کمردرد حتی در سنین پایین باشیم.

- جی پلاس، کمر درد یک مشکل شایع است که بیشتر افراد بزرگسال را در برخی ادوار زندگی درگیر می کند، طبق آمار نیمی از جمعیت جهان در طول زندگی خود به نحوی از کمردرد رنج می برند اما امروزه این اختلال نسبت به چند سال گذشته با تفاوت هایی از جمله سن و دلایل ابتلا مواجه شده است.

این روز ها علاوه بر افزایش دلایل ایجاد کمردرد مانند زیادشدن میزان استفاده از وسایل ارتباطی، کاهش تحرکات و ورزش، تغذیه نامناسب و چاقی های زودرس؛ حتی سن ابتلا به این اختلال به کودکان و نوجوانان رسیده است.

از طرفی شیوع اپیدمی کرونا طی دو سال اخیر و کاهش تحرک به خصوص در بین کودکان و نوجوانان، زنگ خطر ابتلا به کمردرد را برای این گروه سنی، به صدا درآورده است.

شیوع کمردرد در کودکان و نوجوانان احمد موذن زاده، رییس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بر اساس آمار های موجود در کشور حدود 85 درصد عموم مردم در طول زندگی حداقل یک بار با کمردرد حاد رو به رو می شوند.

در واقع زمینه اصلی این نوع کمردرد ها مربوط به مشکلات مکانیکی ستون فقرات، ضعف عضلات، عادات بد و فعالیت های فیزیکی نامناسب است که اگر در مراحل اولیه درمان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش ابتلای جوانان به کمردرد

افزایش ابتلای جوانان به کمردرد