مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 06:002021-10-17پزشكي

ویروس کرونا از دست سیستم ایمنی بدن فرار می کند


معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، گفت: بیماری کووید 19 سویه های مختلف دارد و این سویه ها موجب می شود ویروس از دست سیستم ایمنی بدن فرار کند.

- فرید نجفی، درباره مطالعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز که در فضای مجازی منتشر شده است، اظهار داشت: این مطالعه را در همان حد گزارش یک صفحه ای که در فضای مجازی منتشر شد دیدم و فکر می کنم اصل مطالعه، دقیق بوده است و قطعاً گزارش مستند و مفصلی دارد، اما گزینشی از نتایج این مطالعه منتشر شده است.

وی ادامه داد: این مطالعه هنوز چاپ نشده و در مرحله چاپ، حتماً نقد و داوری می شود و نویسندگان بر اساس نظرات داوران، تغییراتی را ایجاد می کنند.

نجفی افزود: در مؤسسه ملی تحقیقات با فراخوانی که در ماه گذشته داشتیم مطالعات این چنینی را برای کل کشور به فراخوان گذاشتیم و مطالعاتی هم مورد قبول واقع شد که آغاز می شوند.

وی اضافه کرد: مطالعه با همکاری 7 دانشگاه از جمله دانشگاه علوم پزشکی شاهرود انجام شده بود که بر اساس گزارش آن، اثربخشی برنامه واکسیناسیون در کل کشور را فارغ از نوع آن، در جلوگیری از مرگ، بالای 80 درصد بود و نتایج این مطالعه، تقریباً با مطالعات جهانی، همخوانی دارد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، با اشاره به نکاتی از گزارش منتشر شده در فضای مجازی گفت: با توجه به اینکه تعداد بسیاری از موارد ابتل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویروس کرونا از دست سیستم ایمنی بدن فرار می کند

ویروس کرونا از دست سیستم ایمنی بدن فرار می کند