مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 06:002021-10-17اقتصادي

صندوق قابل معامله در بورس یا (ETF) چیست؟


از پذیرش ETF برای بیت کوین (به خصوص در آمریکا به عنوان بزرگترین بازار سرمایه جهان) همیشه به عنوان یکی از عواملی یاد می شود که می تواند قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال را به «ماه» برساند.

- از پذیرش ETF برای بیت کوین (به خصوص در آمریکا به عنوان بزرگترین بازار سرمایه جهان) همیشه به عنوان یکی از عواملی یاد می شود که می تواند قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال را به ماه برساند.

با توجه به خبر عرضه اولین ETF بیت کوین در آمریکا، بهتر است نگاهی به این صندوق های قابل معامله بیاندازیم و بدانیم چگونه معامله می شوند و چه تاثیری بر روند قیمتی بیت کوین خواهند گذاشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازآسان بیت کوین ، ETFها یا صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله، از نظر ساختاری مانند صندوق های سرمایه گذاری مشترک است (یعنی صندوق هایی که راه ورود غیرحرفه ای ها به بورس است؛ سرمایه از نابلدها و کار و معامله از کاربلدها!)، اما نقدشوندگی ETFها بالاتر از صندوق های سرمایه گذاری مشترک است؛ یعنی راحت تر معامله می شوند، سریع تر به پول تبدیل می شوند.

ارزش خالص دارایی ها و قیمت صندوق های سرمایه گذاری مشترک در پایان روز محاسبه می شود و بعد از این محاسبات، قابل خرید و فروش هستند، اما EFTها این محدودیت را ندارند و مانند سایر سهم ها در طول روز قابل معامله هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صندوق قابل معامله در بورس یا (ETF) چیست؟

صندوق قابل معامله در بورس یا (ETF) چیست؟