مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 05:152021-10-17سياسي

نقش سازگاری در زندگی مشترک/ توصیه هایی برای زوجین


روانشناس بالینی با اشاره به اینکه زوج های موفق و سازگار از توانایی بیشتری برای پیش بینی رفتار طرف مقابل خود برخوردارند، گفت: زوج های دارای فرزند از نظر رضایت مندی زندگی مشترک در سطح بالاتری قرار دارند.

- پارسا عزیزی استاد دانشگاه و روانشناس بالینی در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، درباره راهکارهای زندگی مشترک موفق و علل ناسازگاری برخی زوجین اظهارداشت: وقتی زندگی زوجین تبدیل به میدان جنگ می شود و ناسازگاری ها بروز می کند، اوقات هر دو طرف با تلخ کامی و ناراحتی سپری می شود.

عزیزی ادامه داد: ناسازگاری بین زوجین دلایل متعددی دارد، تحقیقات نشان می دهد زنانی که در برنامه ریزی و تصمیم گیری های مربوط به بودجه، تجهیزات و وسایل مسکن و امور فرزندان در کنار شوهرانشان بازمی دارد.

عزیزی با اشاره به اینکه زوج های دارای فرزند از نظر میزان روابط و رضایت مندی در سطح بالاتری قرار دارند، گفت: رفتارهای ارتباطی زوج های سازگار بیشتر از زوج های ناسازگار بر مبنای گذشت و تکیه بر نکات مثبت طرف مقابل است، زوج های ناسازگار در برداشت خود از منظور و هدف طرف مقابل به صورت منفی عمل می کنند در حالی که در زوج ها ی سازگار بین منظور فرستنده و برداشت گیرنده تفاوت کمی وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش سازگاری در زندگی مشترک/ توصیه هایی برای زوجین

نقش سازگاری در زندگی مشترک/ توصیه هایی برای زوجین