مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 05:102021-10-17اقتصادي

3 میلیون مترمکعب آب به تالاب کانی برازان رهاسازی می شود


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: با حفظ آب شرب شهرستان مهاباد مقدار یک تا سه میلیون مترمکعب آب به سمت تالاب کانی برازان رهاسازی می شود.

- ، یاسر رهبردین در خصوص جزییات این رهاسازی اظهار کرد: کاهش بارندگی در سال جاری موجب کاهش شدید آب در این تالاب و نگرانی مردم منطقه شده بود، با برنامه ریزی هایی در خصوص مدیریت منابع و مصارف شهرستان مهاباد مقرر شده بود با حفظ آب شرب شهرستان مقدار یک تا سه میلیون مترمکعب آب به این تالاب رها سازی شود که بر اساس برنامه تا کنون 2.

5 میلیون مترمکعب آب به این تالاب انتقال یافته است.

وی با بیان اینکه با رهاسازی 2.

5 میلیون مترمکعب آب از سد مهاباد به تالاب کانی برازان این شهر، این تالاب جانی دوباره یافت و از خطر خشک شدن رهایی یافت، افزود: به جهت اینکه این تالاب زیستگاه پرندگان کمیابی بود و با توجه به اینکه در فصل پاییز پرندگان به این تالاب مهاجرت می کنند، خشکی تالاب و کمبود آب، این تالاب را با خطر جدی مواجه کرده بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان ابراز امیدواری کرد، در صورت بهبود وضعیت بارش های استان روند رهاسازی آب برای احیای این تالاب ادامه پیدا نماید.

رهبردین ادامه داد: انجام رهاسازی آب از سد مهاباد سالانه با احجام مشخص و در فصول غیر زراعی انجام می گیرد و این رهاسازی صرفاً جهت سیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 میلیون مترمکعب آب به تالاب کانی برازان رهاسازی می شود

3 میلیون مترمکعب آب به تالاب کانی برازان رهاسازی می شود